Diaľničná story

Autor: Peter Neuwirth | 27.1.2010 o 13:19 | (upravené 27.1.2010 o 13:25) Karma článku: 6,93 | Prečítané:  1609x

Diaľničné prepojenie medzi Bratislavou a Košicami by malo byť podľa ministra hospodárstva Ľubomíra Jahnátka postavené do konca roka 2012. O tomto fakte informoval veľvyslanca Kórejskej republiky na Slovensku Seok-Soong Seoa. Neviem ako zareagoval pán veľvyslanec, iste sa potešil no ako som zareagoval ja - posúďte sami.

Slovenská diaľničná story graduje. Slovenskí politickí Kolumbovia objavujú Ameriku v srdci Európy. Salónne kabinetné hviezdy sa ocitli na križovatke ciest. Niektorí sa nemôžu rýchlo a pohodlne dostať na večeru do Viedne, prípadne na lyžovačku do Tatier a tak znovu ožila veľkolepá diaľničná idea. Oblepíme Slovensko diaľnicami nech netrpia tlmiče a podvozky bavorákov a audín. Dilema je v tom, ktorou svetovou stranou od Bratislavy sa vydať. Pioniermi výstavby kvalitných ciest k svojím chatám, rančom a hotelom už boli novodobí zbohatlíci. Ale čo my ostatní ? Ako sa máme presúvať po krajine plnej rozbitých ciest a kráterov ? Lunochodmi, jeepmi alebo nízkonákladovými aerolinkami, ktoré už skrachovali ?

Schifferová bude už určite babičkou, keď na Slovensku bude kvalitná cestná infraštruktúra a táraniny o prepojení prosperujúceho západu so zaostalým východom budú minulosťou.Každý zainteresovaný slovenský politik má svoje špecifické termíny pre diaľnicu D 1, podľa toho, či chce kandidovať v ďalšom volebnom období alebo ako sa vyspí.

Najnovšími hitmi sú termíny ukončenia prepojenia Bratislavy a Košíc. Pohybujú sa v rozmedzí rokov 2010 do 2018. Podľa predvolebných, volebných a povolebných sľubov.Najviac politikov trápi zaostalý východ a neúmerné rozdiely medzi slovenskými regiónmi. Trápi ich to len po čas, keď zasadnú do poslaneckých alebo ministerských kresiel. Potom bolesti ustanú a politici sa zmenia na obchodníkov a podnikateľov. Na rozdiel od reálnych podnikateľov majú k dispozícii rozpočet z peňazí daňových poplatníkov.Posledným výkrikom do tmy je volanie o nechcení národného futbalového štadióna v Bratislave a úprimnej túžbe po dokončenej diaľnice do Košíc. Ja pradoxne chcem aj štadión aj autostrádu. Ale aby z toho nakoniec nebola estráda.

Kde je diaľnica tam je život. Kde to žije nie je len istá minerálna voda ale aj vyššia životná úroveň. O toľko vyššia o koľko rýchlejšie sa dostanete z miesta A do miesta B.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

ŠPORT

Nemecký tím zachránil najmenej pravdepodobný darca. Diktátor

Nemecký hokejový tím zachránil líbyjský diktátor pred krachom.

PLUS

Civilizovaná divočina. Na severe Slovenska to záhadne funguje

Oravská Polhora pôsobí ako vymyslená.


Už ste čítali?